perjantai 30. tammikuuta 2015

Lastensukkaa ja kirjontaa

Jottei kirjoitustauko veny liian pitkäksi ajattelin tulla esittelemään töitä joita olen saanut valmiiksi.

Lasten pitkävartiset sukat
Koko: 22
Puikot: 3,5mm
Ohje: Täältä
Lanka: Novita 7-veljestä Polkka kirjava harmaa-beige

Minulla jäi lapasista sopivasti ylimääräistä Polkka-lankaa, joten päädyin tekemään lasten sukat. Mitään isompaa työtä tosta jämäkerästä ei olisikaan syntynyt, koska lankaa taisi jäädä yli muutama värin vaihtumiskohta eli hyvin vähän. Nämä sukat päätin aloittaa värin vaihtumiskohdasta ja aika yksyhteen menee kyllä nuo värit ja kuviot sukissa. :)

Tähti-kirjontatyö

Vuoden vaihteessa löysin jostain putiikista tämmöisen tähti-aiheisen kirjontatyön. Oli aivan pakko ostaa, kun tuli ihan lapsuus mieleen. Näitä on tullut tehtyä lapsena yks jos toinenkin ja muistaakseni olen tehnyt myös muutaman ristipisto tyynynpäällisen. Värit tossa on valmiiksi painettu niin oli helppo ja nopea projekti tehdä, olisikohan tähän kulunut aikaa yksi päivä. Vielä pitäis laittaa kehyksiin tuo. :)

Nyt tuntuu, että olen vain purkanut keskeneräisiä töitä. Minulla on puikoilla vauvan myssy, mutta olin mennyt laskuissa sekaisin ja kavennellut ja lisäillyt silmukoita vähän jokaisessa kohdassa, että pitäisi yrittää purkaa. Vähän harmittaa sillä olen jo yli puolen välin. :/ Myös palmikkopipo on edelleen puikoilla ja odottaa purkua liian vähäisen silmukkamäärän takia. Onneksi näistä en viitsi stressata sen kummemmin, olisi toki kiva saada valmiita töitä aikaiseksi, mutta en kuitenkaan tätä harrastusta harrasta pipo kireällä, että nyt on pakko saada valmiiksi tai olen ihan huono tai että heittäisin puikot nurkkaan heti, kun tulee vastoinkäymisiä.

Näihin tunnelmien jälkeen on ehkä hyvä lopettaa. Mukavaa neulonnan täytteistä viikonloppua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti