torstai 18. kesäkuuta 2015

Mummolta saatua

Minun on pitänyt jo pidemmän aikaa tulla esittelemään teille ihanuudet, jotka olen saanut mummoltani. Näin käsityöihmisenä ajattelin näiden sopivan tälläiseen käsityöblogiin esiteltäväksi.

Kysäsempä nyt heti alkuun onko teillä jotain esinettä tai asiaa mitä varjelette kuin omaa lasta? Jos tulis tulipalo, mtä ensimmäisenä olisitte talosta pelastamassa? Minun on helppo vastata noihin kysymyksiin. Minulla on nyt viimeisen vuoden olleet mummolta saadut ihanuudet. Kaksi kansiota Ammattienedistamislaitokselta, jotka on täynnä kaavoja! Nämä itseasiassa oli minulla jo aikaisemmin, kun mummola myytiin pelastin nämä itselleni. Palautin kuitenkin nämä takaisin mummolleni, mutta vuosi sitten juuri ennen mummon kuolemaa päätin pelastaa nämä uudelleen ja ottaa omaan talteen.












Näillä kansioilla on kyllä sellasta tunnearvoa, että vaikka en tule näiden kansioiden kaavoja ja ohjeita koskaan hyödyntämään, mutta silti haluan varjella ja suojella näitä. Minua kovasti viehättää esineet ja asiat, joilla on jokin sanoma tai ovat kulkeneet suvussa. Minulta löytyy kätköistäni myös mummolan vieraskirjat, vanhoja kuvia, vaarini sotilaspassi, vielä pähkäilen ottaisinko omaan talteeni isovanhempieni vihkiraamatun...

Onko teillä sukuesineitä tai -tavaroita, joista ette luovu?

Mukavaa juhannusta, vaikka aika sateisissa merkeissä taitaa se mennä. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti